Technológia a társadalom szolgálatában – Lehetőségek és dilemmák az információtechnológia korszakában
a modern kommunikációs, „okos” eszközök hatalmi tényezőkké váltak, amelyből – egyebek mellett – az élethosszig tartó tanulás felszólító erejű kötelezettsége is fakad. Különösen igaz ez akkor, amikor a szociális munka intézményeiben is egyre több informatikai és a mesterséges intelligencia valamely formáját alkalmazó eszköz került integrációra a mindennapi szolgálatban. A Máltai Tanulmányok feladata, talán kötelezettsége, hogy az élet ezen területére is reflektálni törekedjen.
Cikkek
Itthon /
A mesterséges intelligencia mint új eszköz az oktatók és a tanulók kezében, különös tekintettel a tehetséggondozásra
Virtuális asszisztensek, intelligens tutorok, adaptív tanulási platformok segítik ma már az eltérő képességekkel rendelkező tanulók fejlesztését. A chatbotok tudáskapacitása ugyanakkor…
Terepen /
Lakóhelyközelbe vitt egészségügyi ellátás és szaktudás – A telemedicina jelene és jövője
2019-ben indult el a Magyar Máltai Szeretetszolgálat telemedicinális eszközöket is alkalmazó szűrőprogramja, amelynek hála ma már számos felzárkózó településre jut…
Terepen /
Infokommunikációs technológiák a magas támogatási szükségletű emberek augmentatív és alternatív kommunikációjának szolgálatában
Alternatív utakat kell keresni az információk átadására és fogadására a beszéd használatának problémái esetén, és ez sok ezer ember számára…
Nagyító /
A „valósághajlító” technológiák és szabályozási dilemmáik
Lehet-e reálisan kezelni azt a befolyást, amelyet a humanoid robotok, a „mélyhamisítás”, a kiterjesztett és virtuális valóság gyakorol életünkre? Hogyan…
Hírlevél
További érdekességekért iratkozzon fel hírlevelünkre!
Alapgondolat
Korlátozó-e a tárgyi adomány, és valóban szükséges-e túllépni a „kerítésfestésen”?...
Az adomány jellege önmagában nem tesz paternalistává egy segítő aktust. Annál inkább az adományozási forma mögötti ok és szemlélet –…