Technológia a társadalom szolgálatában – Lehetőségek és dilemmák az információtechnológia korszakában
2024/4

Számunk tematikájának fókuszpontja a modern technológia jelentősége és felhasználásának lehetősége a társadalomban, szűkebb értelemben a szociális szakmában. Tudjuk, érezzük, hogy mindennapi életünk igen jelentős mértékben az elektronikus információs hálózatok köré szerveződik. A (számítás)technika és
a modern kommunikációs, „okos” eszközök hatalmi tényezőkké váltak, amelyből – egyebek mellett – az élethosszig tartó tanulás felszólító erejű kötelezettsége is fakad. Különösen igaz ez akkor, amikor a szociális munka intézményeiben is egyre több informatikai és a mesterséges intelligencia valamely formáját alkalmazó eszköz került integrációra a mindennapi szolgálatban. A Máltai Tanulmányok feladata, talán kötelezettsége, hogy az élet ezen területére is reflektálni törekedjen.
FELTÖLTVE
2024 Nov. 13.
MÉRET
2.00 MB
Teljes szám letöltése

Cikkek

Ződi Zsolt
Nagyító /

A „valósághajlító” technológiák és szabályozási dilemmáik

Lehet-e reálisan kezelni azt a befolyást, amelyet a humanoid robotok, a „mélyhamisítás”, a kiterjesztett és virtuális valóság gyakorol életünkre? Hogyan…

2024/4 | 130-134.
Rab Árpád
Alapgondolat /

A társadalom és a technológia egymásra hatása és jövőformáló erejük

A digitális kultúra nem választási lehetőség, hanem alapvető túlélési stratégia: a társadalmunkat sújtó segítő szakemberek hiányára csakúgy választ adhat, mint…

2024/4 | 8-28.
Lukács Eszter, Levendovics Tamás, Levendovics Renáta, Kronreif Gernot, Haidegger Tamás
Itthon /

Robotsebészeti munkafolyamatok vizsgálata és támogatása a sebészeti adattudomány korában

Kisebb sebek, nagyobb hozzáférés, gyorsabb gyógyulás – ilyen, amikor egy robot operál. A műtétek során szerzett adatmennyiség pedig hozzá tud…

2024/4 | 46-56.
Tóth Adrienn Anita
Messzelátó /

Nonhumán, inhumán, antihumán, poszthumán, humán?

Amikor mi magunk vagyunk a vizsgálódás alanya és tárgya is: az élet, az emberi való határait és mibenlétét feszegeti három…

2024/4 | 135-144.