Technológia a társadalom szolgálatában – Lehetőségek és dilemmák az információtechnológia korszakában
a modern kommunikációs, „okos” eszközök hatalmi tényezőkké váltak, amelyből – egyebek mellett – az élethosszig tartó tanulás felszólító erejű kötelezettsége is fakad. Különösen igaz ez akkor, amikor a szociális munka intézményeiben is egyre több informatikai és a mesterséges intelligencia valamely formáját alkalmazó eszköz került integrációra a mindennapi szolgálatban. A Máltai Tanulmányok feladata, talán kötelezettsége, hogy az élet ezen területére is reflektálni törekedjen.
Cikkek
Virtuális asszisztensek, intelligens tutorok, adaptív tanulási platformok segítik ma már az eltérő képességekkel rendelkező tanulók fejlesztését. A chatbotok...
2019-ben indult el a Magyar Máltai Szeretetszolgálat telemedicinális eszközöket is alkalmazó szűrőprogramja, amelynek hála ma már számos felzárkózó településre...
Alternatív utakat kell keresni az információk átadására és fogadására a beszéd használatának problémái esetén, és ez sok ezer ember számára…
Lehet-e reálisan kezelni azt a befolyást, amelyet a humanoid robotok, a „mélyhamisítás”, a kiterjesztett és virtuális valóság gyakorol életünkre? Hogyan…
Hírlevél
További érdekességekért iratkozzon fel hírlevelünkre!
Alapgondolat
Korlátozó-e a tárgyi adomány, és valóban szükséges-e túllépni a „kerítésfestésen”?...
Az adomány jellege önmagában nem tesz paternalistává egy segítő aktust. Annál inkább az adományozási forma mögötti ok és szemlélet –…