Pedagógia és nevelés – Az alapfokú és középfokú oktatás szerepéről
2022/1

A negyedik évfolyamába lépett Máltai Tanulmányok 2022 első számában egy olyan, társadalmi szempontból kiemelkedő fontosságú témát jár körül, ami bátran mondható, hogy egy ország sikerességének alapját képezi. Ez pedig az oktatás és pedagógia. A kötetben a szakma kiemelkedő szakértői, gyakorló szakemberei és intézményvezetői értekeznek az alapfokú és középfokú oktatás szerepéről, helyzetéről.
FELTÖLTVE
2022 May. 12.
MÉRET
1,010.87 KB
Teljes szám letöltése

Cikkek

Anselm Grün
Alapgondolat /

A bencés pedagógia koncepciója – Gondolatok a Szent Benedek regulája szerinti oktatásról

Anselm Grün, a münsterschwarzachi bencés apátság szerzetese, a 2022. év első számának nyitó tanulmányában a bencés rend kolostori iskoláiról értekezik,…

2022/1 | 6-12
Rubovszky Rita
Itthon /

Odüsszeusz vagy Orfeusz? – Válaszúton a magyar közoktatás

A tanulmány történetiségükben vázolja fel az európai iskolarendszer legfőbb ismérveit filozófiai, szerkezeti és tantárgyszabályozási szempontok mentén, és kísérletet tesz néhány…

2022/1 | 42-52
Várszegi Asztrik
Itthon /

Erkölcsi normák mint a modern kor létezési szükségletei és feltételei

Várszegi Asztrik pannonhalmi főapát írásában az egyetemes erkölcsi normákról mint a modern kor létezési szükségleteiről és feltételeiről értekezik, praktikus, pragmatikus…

2022/1 | 13-23
Binder Mátyás
Nagyító /

„Cigányzenészek harcai” – Két forráskötet és a történelemtanítás

A recenzió két olyan forráskötet ismertetésére vállalkozik, amelyet Hajnáczky Tamás szerkesztett, s amelyek a magyar cigányzenészeknek a XX. század első…

2022/1 | 101-109
Kiss Péter
Messzelátó /

Gyökössy Endre, a „mégis” embere – Huszonöt éve hunyt el a Magunkról magunknak szerzője

Az írás Gyökössy Endre református lelkész, pszichológus Magunkról magunknak című, először 1976-ban megjelent, a maga korában úttörő jelentőségű könyvét mutatja…

2022/1 | 110-118
Forray R. Katalin, Varga Aranka
Terepen /

Nyomorból közösség – Helyzetjelentés Tiszabőről

A tanulmány a történelemtanítás jellegzetességeinek változásait mutatja be, döntően a központi tartalmi szabályozás dokumentumain keresztül. Absztrakt Az országban jelenleg több…

2022/1 | 69-83