Pedagógia

Anselm Grün
Alapgondolat /

A bencés pedagógia koncepciója – Gondolatok a Szent Benedek regulája szerinti oktatásról

Anselm Grün, a münsterschwarzachi bencés apátság szerzetese, a 2022. év első számának nyitó tanulmányában a bencés rend kolostori iskoláiról értekezik,…

2022/1 | 6-12
Binder Mátyás, Orsós Julianna
Alapgondolat /

A magyarországi roma történelem egyes kérdései

A szerzők a magyarországi roma történelem főbb kérdéseit mutatják be, gazdag szakirodalmi bázisra támaszkodva. Absztrakt A szerzők a magyarországi roma…

2022/2 | 13-28
Rubovszky Rita
Itthon /

Odüsszeusz vagy Orfeusz? – Válaszúton a magyar közoktatás

A tanulmány történetiségükben vázolja fel az európai iskolarendszer legfőbb ismérveit filozófiai, szerkezeti és tantárgyszabályozási szempontok mentén, és kísérletet tesz néhány…

2022/1 | 42-52
Pénzes János, Pásztor István Zoltán, Szikszai Erzsébet
Itthon /

A hazai cigányság lakhatási helyzete a települési roma népességarányok tükrében

Jelen tanulmányban a szerzők a becsült roma népességarányon alapuló vizsgálatunkban a hazai cigányság lakhatási körülményeit vizsgálják . Absztrakt A hazai…

2022/2 | 29-43
Mátrai Roxána
Terepen /

Ahol örökké szól

Történetek, barátságok, felemelő és olykor nehéz pillanatok az ország legsze­gényebb településéről, Csenyétéről. Absztrakt Történetek, barátságok, felemelő és olykor nehéz pillanatok…

2022/2 | 97-101
Szabó Tünde, Lukács J. Ágnes, Komolafe Cinderella, Pethesné Dávid Beáta
Kitekintő /

„Nekem hát csak ez az egy kis szűk út van, és azt hogy adhatnám már fel? Sehogy.” – Roma egyetemisták jövőképe

Roma szakkollégisták körében végzett (2011–2016) vizsgálatuk alapján a szerzők jelent tanul­mányukban arra keresik a választ, hogy milyen tényezők alakítják a…

2022/2 | 82-96