Terepen

A tematikus számhoz kapcsolódó tapasztalatok, esettanulmányok
Krasznay Mónika, Hézser Gábor
Terepen /

A pánikbetegség pasztorálpszichológiai lelkigondozói megközelítése egy esettanulmány alapján

Minden hitkérdés mögött egy életkérdés és minden életkérdés mögött egy hitkérdés áll – vallják a lélek problémáit a spirituális dimenzióban…

2024/3 | 152-165.
Süki-Szijjártó Szilvia Ágnes
Terepen /

„Édesvíz”, avagy a szupervízió szerepe a kiégés megelőzésében

„Jutalmam, hogy tehetem” – vallja sok karitatív szakember, ugyanakkor időnként a segítőknek is szüksége lehet támaszra. Hogyan ismerhetik fel a…

2024/3 | 138-151.
Dombi Annamária, Koltói Lilla, Kiss Paszkál
Terepen /

Mikor jön a segítség? Serdülők segítségkérő magatartásának jellemzői a pedagógus szemszögéből

Jelen korunkban minden hetedik serdülő mentális problémával küzd. A pedagógusok és pszichológusok egymással közreműködve javíthatnának ezen, ugyanakkor lépéseket kellene tenni…

2024/3 | 120-137.
Vörös Zoltán
Terepen /

Kína nemzetközi segélyezési politikája

A nemzetközi fejlesztés kikerülhetetlen aktora: valóban feltételek nélküli a kínai adományozás? Kell-e adósságcsapdától tartani, és van-e ok az aggodalmakra Peking…

2024/2 | 142-158.
Tarrósy István
Terepen /

„Olyan Afrika, amilyet mi akarunk magunknak” – Agenda 2063. A fenntartható fejlődésről, segélyről és a függőségi szindrómáról – Wangari Maathai nyomán

A 21. század Afrikája: képes-e a kontinens közösséget formálni, és belülről megváltoztatni a magáról alkotott képet? A Zöld Öv Mozgalomtól…

2024/2 | 174-187.
Druhalóczki Éva Dóra
Terepen /

Az Övezet és Út kezdeményezés értelmezése a nemzetközi kapcsolatok kínai iskolájának tükrében

A hagyományos kínai szemléletben a dualitás sokkal inkább inkluzív szemléletű, és ezt a nézőpont lelhető fel a nemzetközi kapcsolatok elméleti…

2024/2 | 159-173.