Itthon

Az adott téma honi vonatkozását körüljáró tanulmányok
Kun Alíz, Páskuné Kiss Judit
Itthon /

Ellenálló közösségek: a csoportidentitás mint a reziliencia hátterében álló védőfaktor a gyermekvédelmi szakellátásban dolgozók körében

Egy adott célért dolgozók csoportjához tartozás, a csoportidentitás hatékony védelmet nyújthat a külső nehézségekkel való megküzdésben – igazolja a Debreceni…

2025/1 | 39-56.
Felvinczi Katalin, Kaló Zsuzsa, Nyíri Noémi, Szécsi Judit, Szemelyácz János
Itthon /

Korai kezelésbevétel az addiktológiai problémákkal küzdő kliensek ellátásának minőségi javítása érdekében

Hazánkban az addikciós problémákkal kapcsolatban a társadalom rendkívül elutasító, a krízisbe kerültek minél korábbi ellátásához ugyanakkor hiányzik az átfogó szociális-egészségügyi…

2025/1 | 57-73.
Lazányi Orsolya, Pataki György, Farkas Gabriella, Mihók Barbara, Pántya Beáta, Réthy Katalin, Szilágyi Krisztina, Török Hunor
Itthon /

Gyógyító kert: természetalapú megoldás a mentális egészség támogatására

A természet mint gyógyszer, a mentális betegek mint a bioszféra óvói – előnyös kölcsönhatás a Gyógyító Kert Valóságlabor keretei között….

2024/3 | 62-78.
Princz Katalin, Pilinszki Attila
Itthon /

Kamaszkorú gyermekek pszichés jólléte és a digitáliseszköz-használat

A kétezres évek második évtizedében határozottan romlott a tizenévesek mentális állapota, és ezt befolyásolja – ha nem is mindig károsan…

2024/3 | 24-43.
Lukács Eszter, Levendovics Tamás, Levendovics Renáta, Kronreif Gernot, Haidegger Tamás
Itthon /

Robotsebészeti munkafolyamatok vizsgálata és támogatása a sebészeti adattudomány korában

Kisebb sebek, nagyobb hozzáférés, gyorsabb gyógyulás – ilyen, amikor egy robot operál. A műtétek során szerzett adatmennyiség pedig hozzá tud…

2024/4 | 46-56.
Esztelecki Péter, Szűts Zoltán
Itthon /

A mesterséges intelligencia mint új eszköz az oktatók és a tanulók kezében, különös tekintettel a tehetséggondozásra

Virtuális asszisztensek, intelligens tutorok, adaptív tanulási platformok segítik ma már az eltérő képességekkel rendelkező tanulók fejlesztését. A chatbotok tudáskapacitása ugyanakkor…

2024/4 | 57-71.