Jelen tanulmány a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány pedagógiai innovációs rendszerének kidolgozását, felépítését és működését mutatja be, hozzájárul egy minden érintett számára vonzó nevelési/oktatási környezet kialakulásához, valamint a tanulási eredmények folyamatos javulásához.
Cikk felolvasása00:00
Absztrakt
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány alapításától fogva igyekszik megteremteni a magas minőségű oktatás feltételeit, továbbá folyamatosan, proaktívan jelen van köznevelési intézményeiben. Célja, hogy ösztönözze, támogassa az iskolák, óvodák szakmai munkáját, pedagógiai-módszertani megújulását, növelje a pedagógusok és tanulók elégedettségét, s ezáltal vonzó intézményi és működési környezetet teremtsen. Jelen tanulmány annak a pedagógiai innovációs rendszernek a kidolgozását, felépítését és működését mutatja be, amely – terveink szerint – hozzájárul egy minden érintett számára vonzó nevelési/oktatási környezet kialakulásához, valamint a tanulási eredmények folyamatos javulásához.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány (a továbbiakban: iskola alapítvány) a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület (a továbbiakban: MMSZ Egyesület) által alapított szervezet, amely iskolákat, óvodákat tart fenn, és felnőtt képzési tevékenységet folytat. Az MMSZ Egyesülethez hasonlóan finanszírozás szempontjából az iskola alapítvány „egyházi fenntartónak” minősül, ezért ugyanúgy zajlik az iskola alapítványhoz tartozó óvodák, iskolák finanszírozása, mint bármely egyházi fenntartó esetében (Együttműködési megállapodás, 2010).
Az iskola alapítvány jellemzően rendkívül hátrányos helyzetű kistelepüléseken tart fenn óvodákat, általános iskolákat, és városi középiskoláiba is döntő többségükben hátrányos helyzetű diákok járnak. A nehéz szociokulturális körülmények között élő,
Csatlakozzon ingyen és olvasson tovább!
Regisztráljon honlapunkon hogy ingyenesen hozzáférjen a Máltai Tanulmányok összes rovatának archívumához teljes terjedelemben.
Bakos István – Binder Mátyás – Hollósi Géza – Kiss Tibor – Leveli Aliz – Orosz Lajos – Thaisz Miklós – Török Judit (2021): Ajánlások és elvárások – „Iránytű” az innovációs programok készítéséhez, Budapest, MMSZ Iskola Alapítvány.
Binder Mátyás (szerk.) (2020): IKT Stratégiai irányok – 2020 (kézirat), 2020. szeptember (jóváhagyta: Thaisz Miklós).
Csájiné Knézics Anikó (2020): Módszertani kézikönyv – Matematika; Módszertani kézikönyv – Magyar nyelv és irodalom (kéziratok).
Együttműködési megállapodás (2010): 2010. évi CXL. törvény a Magyar Köztársaság Kormánya és a Szuverén Jeruzsálemi, Rodoszi és Máltai Szent János Katonai és Ispotályos Rend közötti Együttműködési Megállapodás kihirdetéséről, https://net.jogtar.hu/ jogszabaly?docid=a1000140.tv (letöltve: 2022. 04. 08.).
EMMI (2020): Új munkarend a köznevelési és szakképzési intézményekben, https:// koronavirus.gov.hu/cikkek/emmiujmunkarendkoznevelesiesszakkepzesi intezmenyekben (letöltve: 2022. 01. 11.).
EU (2016): European Digital Competence Framework for Citizens, https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC106281 (letöltve: 2022. 02. 10.).
FETE: A FETE-program hivatalos oldala, https://fete.hu/ (letöltve: 2022. 04. 08.). Kiss Tibor (szerk.) (2020): Segédlet pedagógiai programok vizsgálatához és átdolgozásához (kézirat) (jóváhagyta: Thaisz Miklós).
Kormányrendelet (2020): A Kormány 5/2020. (I. 31.) Korm. rendelete a Nemzeti alap- tanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet módosításáról, https://www.oktatas2030.hu/wpcontent/uploads/2020/02/ nat202052020.korm.rendelet.pdf (letöltve: 2022. 04. 08.).
Koronavírus (2020): Digitális oktatás a középiskolákban, https://koronavirus.gov.hu/cikkek/maruzsakozepiskolakszerdatolatternekdigitalisoktatasra, 2020. november 10. (letöltve: 2022. 01. 11.).
McKinsey & Company (2007): Mckinsey-jelentés – Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rend- szerei teljesítményének hátterében, https://dokumen.tips/documents/mckinsey jelentes2007.html (letöltve: 2022. 01. 11.).
OECD (2014): Overview – Why and how to measure innovation in education, https://read. oecdilibrary.org/education/measuringinnovationineducation/overview whyandhowtomeasureinnovationineducation_97892642156963en#page1 (letöltve: 2022. 04. 08.).
OECD (2016): Innovating Education and Educating for Innovation – OECD Publishing, https://www.oecd.org/fr/innovation/innovatingeducationandeducatingfor innovation9789264265097en.htm (letöltve: 2022. 02. 10.).
Orosz Lajos (szerk.) (2020): Ajánlások és elvárások – Az intézmények fejlődést és fejlesztést ösztönző, támogató és elismerő rendszerének kialakításához (kézirat) (jóváhagy ta: Thaisz Miklós).
Thaisz Miklós (2020): Gyakran ismételt kérdések (kézirat).
Forintosítható-e a társadalmi kohézió értéke? Javítható-e hazánkban az általános bizalom szintje, és ez befolyásolja-e versenyképességünket? Racionalitás az emberségesség parancsa mögött….
A sütik olyan kis szöveges fájlok, amelyeket egy weboldal felhasználhat arra, hogy még hatékonyabbá tegye a felhasználói élményt. A jogszabályok szerint a sütiket abban az esetben tárolhatjuk az Ön eszközén, ha erre feltétlenül szükség van a weboldalunk működése érdekében. Minden egyéb típusú süti használatához az Ön engedélyére van szükségünk. Jelen weboldal különféle sütiket használ. A weboldalunkon megjelenő némelyik sütit harmadik fél szolgáltatóink helyezik.
Ön bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja weboldalunkon a Sütinyilatkozathoz való hozzájárulását.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütik segítenek használhatóvá tenni a weboldalunkat azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés. A weboldal ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni.
Funkcionális sütik
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
Adatvédelmi szabályzat
Honlapunk süti és adatvédelmi szabályzata itt tekinthető meg: